Legutóbbi bejegyzések

A magas vérnyomás gyakorlásának előnyei. Ezek az orrlégzés előnyei | FEOL

magas vérnyomás 2 fokozat 4 kockázat mit jelent hypertension forte tropfen kaufen

Nyújtással a magas vérnyomás ellen A magas vérnyomás gyakorlásának előnyei nyújtógyakorlatok rendszeres végzése csökkenti a magas vérnyomást Minden egyéb pozitív hatása mellett azért is érdemes beiktatnunk a rendszeres nyújtást az életünkbe, mivel bizonyítottan a magas vérnyomást is csökkenti. Derül ki a Journal of Physical Activity and Health tudományos szaklapban megjelent legújabb tanulmányból. Mindenkiben az a kép él, hogy a nyújtás a magas vérnyomás gyakorlásának előnyei az izmok nyújtását jelenti.

  • Magas vérnyomás hatása a magzatra
  • Miért is jó a kerékpározás?
  • Hogyan kell kezelni a magas vérnyomást fiatalokban, Tévhit: A magas vérnyomás nem veszélyes

Ám amikor kinyújtjuk az izmainkat, akkor az összes eret kifeszítjük, beleértve valamennyi artériát is, ezáltal csökkentve az artériák merevségét. Vagyis kisebb az ellenállás a véráramlással szemben, ami alacsonyabb vérnyomást tud eredményezni.

gyógyszerek magas vérnyomás atenolol generalizált szorongás nehézlégzés

Habár van számos eszköz a köztudatban a magas vérnyomás csökkentése érdekében, például redukálni a sófogyasztást, kevesebb alkoholt fogyasztani, csökkenteni a szervezetet érő stressz mértékét és mennyiségét, de mindez néha mégsem bizonyul elegendőnek.

Ezért érdemes felvenni a listánkra a nyújtógyakorlatokat is. Az bizonyított tény, hogy a nyújtás hatékonyan javíthatja az izmok és szövetek véráramlását.

A kutatások rámutattak arra is, hogy a gyakorlatok végzése hatékony módja várandós nőknél a vérnyomás csökkentésének.

Magas vérnyomású idősek gyakorlása videó

Szintén tanulmányok igazolták, hogy a nyújtás erősíti a kötőszövetet és javítja a rugalmasságot. A mostani kutatásról Egy nyolchetes kísérleti időszakban vizsgálták a nyújtási gyakorlatok hatását közepesen magas vérnyomású emberek bevonásával.

Az egyik csoport hetente ötször végzett harminc perces nyújtó gyakorlatot, míg a többiek ugyanannyi ideig sétáltak gyors ütemben, hogy megemeljék a pulzusukat.

Kommentár Nélkül - Betegség- e a magas vérnyomás?

A kutatócsoport a nyolchetes program előtt és után háromféleképpen mérte a résztvevők vérnyomását: nyugalmi és fekvő helyzetben, valamint egy 24 órán keresztül hordozható vérnyomásmérővel. A résztvevők a vizsgálati időszak alatt nem csökkentették a megszokott fizikai aktivitásukat, hanem a szokásos rutinjukon felül, kiegészítéseként végezték el a nyújtó gyakorlatokat.

szenátus magas vérnyomás ellen csepp kalapács tórust magas vérnyomás esetén

A nyolc hét a magas vérnyomás gyakorlásának előnyei után világosan kirajzolódott, hogy a nyújtás vérnyomáscsökkentő hatása jóval nagyobbnak bizonyult, mint a sétáé.

A nyújtás előnyei közé sorolhatjuk nem csak a véráramlás enyhítését, hanem a lassú, kontrollált légzést is, amit gyakorlás közben végzünk. Így nehéz elkülöníteni egymástól a nyújtás és a légzés hatásait, de mivel a két tényező kéz a kézben jár, így végeredményben nem is szükséges.