Magas a vérnyomása? Ezek az ajánlott és kerülendő mozgásformák

Futás magas vérnyomás kezelésére. Mire jó az edzettség?

Tartalom

    futás magas vérnyomás kezelésére

    A megfelelő mennyiségű testmozgás kifejezetten fontos magas vérnyomás esetén, mert javítja a keringést, azonban egyáltalán nem mindegy, az ember milyen mozgásformát választ - különösen igaz ez, ha most kezdi a rendszeres edzést. A mozgás futás magas vérnyomás kezelésére megemeli a vérnyomást, de mégis az egyik hatékony módszer, amellyel sikerrel lehet hosszú távon csökkenteni a magas vérnyomást vagy a magas vérnyomás kialakulásának kockázatát.

    futás magas vérnyomás kezelésére

    Milyen mozgásokkal kell vigyázni? Hosszú távon a legtöbb mozgás hasznos lehet, azonban magas vérnyomással eleinte érdemes kerülni azokat, melyek hirtelen mozdulatokkal vagy hirtelen erőkifejtéssel járnak, ezek során ugyanis nagy kiugrások lehetnek a vérnyomásban, a szisztolés érték elérheti a Hgmm-t.

    futás magas vérnyomás kezelésére

    Érdemes óvatosan kezelni a súlyzós gyakorlatokat is, de ide tartoznak az izometrikus edzések is, amilyen például a plank. A kitartott pózok miatt a jóga megkezdése előtt is érdemes konzultálni orvossal.

    futás magas vérnyomás kezelésére

    Az izometrikus edzések károsságával kapcsolatban megoszlanak a vélemények. A közelmúltig azt tanácsolták, hogy magas vérnyomás esetén kerülni kell őket, azonban újabb kutatások arra mutatnak rá, hogy a hosszú távú hatásuk kifejezetten előnyös is lehet, ezért mielőtt ilyen edzésformát választanál, kérdezd meg az orvosod, hogy ajánlja-e.

    Milyen sportok ajánlottak a magas vérnyomáshoz?

    futás magas vérnyomás kezelésére

    Ahogy az elején is említettük, magas vérnyomás mellett kifejezetten futás magas vérnyomás kezelésére a mozgás, ez ugyanis segít kontrollálni a vérnyomásértékeket.

    A legtöbb orvos a ciklikus mozgásformákat, illetve a könnyű kardioedzéseket ajánlja. Kifejezetten előnyös az úszás, a séta és a biciklizés.

    futás magas vérnyomás kezelésére

    A futás is jó ötlet lehet, de érdemes csuklóra szerelhető mérőeszközzel, vagy gépen végezni, hogy könnyű legyen ellenőrizni, hogyan reagál a mozgásra az ember vérnyomása.